Świat z twistem

notatnik: polityka, marginesy, media, społeczeństwo, historie i histerie.


Perwersyjna reklama z lat 60.

Czy to aby współczesność ma monopol na skandal, bicie rekordów w obalaniu tabu, czerpanie perwersyjnej satysfakcji z przekraczania barier? Patrząc na wygrzebany gdzieś z archiwum reklamowy plakat z końca lat 60. śmiem w to wątpić.

Sprowadzając kobietę do roli wypatroszonego zwierzęcia, autorzy reklamy chyba nie mieli pojęcia, że za kilka dekad, w dobie panowania politycznej poprawności, żadna szanująca się gazeta nie odważyłaby na opublikowanie takiego obrazka. Żart jest bowiem koszmarny.

A może jestem w błędzie?

Jakie refleksje wywoła u patrzącego z kolei ten pozornie niewinny obrazek.

Przyozdobiony malowankami kałasznikow – sugeruje jego twórca – to wyśmienita broń dla odważnych panienek.
AK -47 jest ulubioną bronią uczestników setek konfliktów zbrojnych na świecie i jeśli czymkolwiek przyozdabiają oni swoje automaty to nacięciami na kolbie po każdym zabitym, a nie malowanymi kotkami.

Discover more from Świat z twistem

Subscribe to get the latest posts sent to your email.