Banksy jest ironiczny i anarchiczny. Shepard Fairey odkrył w sobie temperament przewrotnego propagandzisty. Obaj są kluczowymi postaciami na mojej liście street artu. Obaj wypracowali własne, trudne do kopiowania marki, które są tym dla alternatywnej sztuki, czym coca-cola dla nieszczęsnej pop kultury.
O Banksiem pisano sporo w naszych gazetach, choć zazwyczaj z drugiej ręki, gdyż Banksy nie miał u nas wystawy. Shepard Fairey jest mniej znany. To on stoi za wyjątkowym konceptem Obey.
W Fecal Face przeczytacie wywiad z Fairey’em. To rozmowa m. in. o punkowo-skate’owych korzeniach i o fascynacji Andy Warholem. Fairey porusza sprawy dotykające każdego artysty: jak zachować niezależność będąc poddanym ciśnieniu popularności.
Fairey zaczynał od plakatów. Dziś jest znany także jako autor okładki do ostatniej płyty Smashing Pumpkins i filmowego plakatu z Johnem Cashem. Z pryncypialnych względów odrzuca jednak inne, zdawałoby się bardzo intratne, oferty.
Fairey zaczynał od plakatów. Dziś jest znany także jako autor okładki do ostatniej płyty Smashing Pumpkins i filmowego plakatu z Johnem Cashem. Z pryncypialnych względów odrzuca jednak inne, zdawałoby się bardzo intratne, oferty.